Taekwondo - jak vůbec vzniklo?

18.04.2011 18:24

Jak vůbec vzniklo? Který borec ho vymyslel?

Tuhle otázku si poslední dobou dávám pořád a ne a ne najít odpověď.

Teď se ale na mě usmálo štěstí a něco jsem o tom objevila. A i když mě historie absolutně nezajímá, tohle je snad jediná vyjímka.

I když mám pocit, že zase zbořím dějiny...


Tak tady to máme!

 

Bojové umění taekwondo vzniklo z prastarého korejského umění Taek Kyon (hm, ani se nedivím, ta slova jsou si podobná) , které se používalo na korejském poloostrově a využívalo komplexní systém úderů a kopů.

Toto umění se začalo pěstovat jako sportovní disciplína až od dynastie Koryo (935 až 1392).

Po ukončení druhé světové války byly otevřeny školy Bahk Do, Kwon Bop, Kong Soo Do, Tae Soo Do a Dang Soo Do, vyučující bojová umění. V roce 1952 prezident Syngman Rhee po zhlédnutí ukázek Tae Soon Do rozhodl, že se stane součástí výcviku ozbrojených sil. Po dvou letech bylo toto bojové umění přejmenováno na taekwondo.

V roce 1964 byla vytvořena Korean Taekwondo Association. V dalších letech instruktoři předváděli ukázky bojového umění.

...(Á konečně do součastnosti!)...

V současné době se tomuto sportovnímu odvětví věnuje po celém světe ve 144 zemích 30.000.000 sportovců.

A 4. září 1994 se taekwondo stalo... Mezinárodním olympijským výborem jako olympijský sport a mohli jsem ho vidět již na 27. olympijských hrách v Sydney 2000.

 

Em, taky vás ta historie tak unavila?

Mě teda pořádně! A to se mám učit ještě na test z dějepisu. Mám pocit že budu brzo spát...